לקבלת ייעוץ לפני שיפוץ או רכישה והצעת מחיר חינם אפשר להתקשר 052-8881138

שיפוץ בימי קורונה

דירה מושלמת לבילוי משפחתי בימי סגר ובימי חול

לאחרונה סיימנו שיפוץ בבית משפחת נפש, משפחה עם 4 נפשות, מתוכן 2 ילדים אנרגטיים שאמורים, כמו כולנו ומפאת הקורונה, להיות הרבה יותר בבית מאי פעם. המשימה של המעצבת רוני שני פלדשטיין הייתה הרבה מעבר לעיצוב סטנדרטי. הייתה בה התובנה שעליה ליצור מרחבים חדשים בהם יוכלו גם הילדים וגם ההורים לשהות, עם מקומות שאפשר גם להשתולל וגם לנוח.

כשבאנו לשפץ את הדירה המקסימה הזו, קיבלנו דירה ישנה, חומה, קטנה ודי מוזנחת, ואנחנו עדיין בהלם מהתוצאה הסופית, המוארת, היצירתית והמגוונת. רוני יצרה חדר ילדים מותאם, עם מרחב טיפוס וספורט, עם מרחבים נוספים להורים. דירה שתשמחו מאד להעביר בה הרבה שעות יחד.

אז החלטנו לתפוס את רוני לשיחה צפופה, שתוכל להאיר גם את עיננו, איך אפשר לשדרג את המרחב הדירתי והמשפחתי של כולנו.

שיפוץ דירה בזמן קורונה
דירת החלומות בימי קורונה

כל אדם זקוק למקום בו יוכל לצאת מדעתו בשלווה​

ש: האם את מרגישה שקיים שינוי בבקשות לעיצוב הבית בתקופת הקורונה?

מרגישה שיש עליה ברצון של אנשים לשנות את ביתם. בין אם זה שינויים גדולים כמו מעברי בתים ושיפוצים טוטאלים ובין אם ברמת ההלבשה ומציאת פתרונות נקודתיים לחיים החדשים שאנשים למדו לחוות בבית.

ש: אילו פתרונות יש לדירה עם ילדים בתקופת סגר? 

פתרונות לילדים, ליצור אזור לכל אחד מהדברים ולחלק לפי נושאים. שהדברים יהיו נגישים אך לא חשופים כל הזמן באופן קבוע. המחשבה מאחורי חללים לילדים היא ליצר הרבה אחסון סגור ולחשוף אותם רק לחלק מהדברים במשך היום כדי לא ליצור גירוי יתר ולאפשר להם להתמקד במשחק אחד.

ש: מה הדגשים שאת בודקת לפני שאת מעצבת דירה למשפחה?

בתחילת כל פרויקט שלי אני קובעת פגישת ייעוץ ראשונית בה אנחנו יושבים וכותבים יחד את הפרוגרמה לפרויקט. זה מה שיכתיב לנו את תהליך העבודה המדויק וילווה אותנו במהלך הפרויקט. פרוגרמה בעצם מכילה רשימה של צרכים, רצונות, מחשבות וחלומות. לאחר בניית הפרוגרמה ענינו עוברים על התכניות ובודקים את התאמת המבנה לצרכים שלהם ובודקים גם את ייתכנות השינויים עבור ההתאמה.

עיצוב חדר ילדים מותאם
עיצוב: רוני שני פלדשטיין צילום: אורית ארנון

ש: האם יש הבדל משמעותי בין עיצוב חדר לילדים קטנים או למתבגרים? איך ניתן ליצור חדר ש”יגדל” עם הילד?

מבחינתי חדר ילדים חייב להיות ורסטילי ולאפשר לילד לגדול בתוכו. ילדים משנים את טעמם ודעתם כל הזמן. היום הם אוהבים כח פי גיי ומחר כח פיגיי זה פויה. אנחנו לא באמת יכולים להסתמך על טעמם בעיצוב אבל עם להיות קשובים להם. חשוב שהחדר ייצג גם את הדברים שהילד אוהב באופן נקודתי אבל לא יהיה מוטיב ראשי ודומיננטי בחדר. את פלטת הצבעים לחדר אני בדר”כ בוחרת כפלטה שניתן להתבגר איתה. לא גוונים ילדותיים מדי. אני בוחרת רהיטים לא מקושקשים ונותנת בשלב ההלבשה דגשים על אקססוריז ברי החלפה בהתאם לטעמו המשתנה של הילד.

אין מקום כמו הבית

ש: האם יש דגשים ליצירת אזור לעבודה מהבית?

אזור עבודה בבית בין אם הוא סגור בתוך חדר ובין אם הוא פתוח צריך להיות קודם כל פרקטי. לבדוק שהשולחן מספיק עמוק ורחב לצרכים העבודה. שיש מקומות אחסון מסודרים להכיל את כל מה שצריך. שהכיסא ארגונומי ויכולים לבלות עליו שעות עבודה רבות אם צריך. אחרי שבודקים את כל הפרקטיקה זהו השלב לעבור לעיצוב. בבחירת הצבעים הייתי בוחרת צבעים רגועים יותר ופחות בוהקים ומעוררים.

ש: לגבי משפחת נפש, מה היו הדגשים?

קודם כל רצינו לחלק את הדירה מחדש ולהפוך אותה לדירת חמישה חדרים במקום ארבעה. מה שעשיתי זה שיצרתי מחלל המטבח המקורי חדר נוסף אליו מגיעים דרך דלת סתרים במטבח הקיים היום. בזכות זה העליתי להם את ערך הדירה ויצרתי חלל מדויק לכל אחד מהצרכים שהכתבנו מראש. רצינו ליצר חלל עם חומרים אותנטיים וטבעיים. בטון, עץ, ברזל. ריהוט עם קווים סופר פיין שילוו את כל החלל. חדרי רחצה מרווחים ומפנקים.

שיפוץ דירה בזמן קורונה
מרחב משפחתי משותף

ש: מה נראה לך שהכי עבד בבית, היום, כשאת רואה את הדירה שלמה?

הכי עובד בבית זה החיבור בין האזורים השונים. כל חלל קיבל את הייחודיות שלו אבל רואים את החיבור והמעברים מאזור לאזור פשוט עובדים בהרמוניה. ללא ספק רוני יצרה מרחב נפלא עבור כל נשמה מבית משפחת נפש.

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

כמה עולה לבנות ממ"ד?

הבית נחמד אבל אין ממ"ד? זו ההזדמנות שלך לבנות אחד!

1.d110a0.b197b0

בית חם – מהם פתרונות החימום הביתיים המומלצים ואיך ליצור אותם?

רוני_שני_פלדשטיין_עיצוב_פנים_סטודיו_לעיצוב_אדריכלות_בתי_יוקרה_roni_shani_feldstein_interior_design__33-scaled.b197b0

עובד.ת מהבית? זה הזמן להצטרף לגל שיפוץ ויצירת המשרד הביתי

× איך אנו יכולים לעזור לך?
דילוג לתוכן